شیردوش ثابت

شیردوش ثابت
شیردوش ثابت

دستگاه شیردوش ثابت هیمورا:

شرکت صنعتی بازرگانی هیمورا با سال‌ها تجربه در حوزه تولید محصولات لبنیاتی توانسته است دستگاه شیردوش ثابت را با بالاترین کیفیت طراحی و تولید کند، در حالت کلی وظیفه شیردوش ثابت دوشیدن انواع دام‌های مختلف از قبیل گاو، گوسفند، بز و شتر و … می‌باشد.

شیر دوش ثابت به صورت ثابت به تولید رسیده و در ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی موجود است و مصرف کننده می‌تواند ظرفیت و مدل مورد نظر این دستگاه را بنابر نیاز خود تهیه کند. شیردوش ثابت به علت قابلیت ثباتی که دارد برای استفاده در دامداری‌ها، دامپروری‌ها، گاوداری‌ها، روستاها و سایر مراکز دامی بسیار مناسب است.

در حالت کلی هدف این شرکت از تولید شیردوش ثابت افزایش شیر به مقدار فراوان است، در نتیجه می‌توان گفت شیردوش ثابت علاوه بر دوشش در افزایش بازدهی شیر نیز تاثیرگذار است.

علاوه بر موارد فوق این دستگاه در افزایش سرعت شیردوشی نیز دخیل است، دقیقا برعکس روش‌های دستی و طبیعی که زمان زیادی را جهت دوشش به خود اختصاص می‌داد و هزینه‌هایی بابت دوشش به کارگران داده می‌شود، از این رو می‌توان نتیجه گرفت شیردوش از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند.

شیردوش ثابت

ماهیت شیردوش ثابت هیمورا :

موتور کاربردی از بهترین نوع بازار است و از قدرت بسیار بالایی برخوردار است، این موتور در مکندگی بالا و افزایش شیردهی نقش بسزایی دارد.

جنس لوله‌های کاربردی از پلی اتیلن یا ورق گالوانیزه استفاده شده که استحکام بالایی دارند، شروع لوله‌های فوق از پمپ خلاء آغاز می‌گردد و تا سالن شیردوشی (طویله) کشیده شده است.

همانطور که ذکر شد این دستگاه به علت قابلیت شستشوی آسان از انتقال بیماری از دامی به دام دیگر جلوگیری می‌کند در نتیجه میزان مرگ و میر در دام به حداقل میزان ممکن می‌رسد

قابلیت های شیردوش ثابت :

از قابلیت‌های اصلی این دستگاه می‌توان به پیشگیری از ورم پستان در دام اشاره کرد، البته این محصول در کنترل ورم پستان نیز دخیل و به درمان آن کمک شایانی می‌کند؛ از این رو باید گفت این دستگاه نقش تاثیرگذاری در سلامتی دام دارد.

شیردوش‌های ثابت این شرکت در انواع تک واحد تک مخزنی و دو واحد دو مخزنی طراحی شده است که هر کدام خاصیت ویژه‌ای دارند.

جنس مخزن نگهدارنده شیر در شیردوش ثابت در دو نوع استیل و آلومینیوم تولید می‌شود، در حالت کلی فلزات استیل و آلومینیوم از دسته فلزات مرغوب و ضد زنگ هستند که طول عمر بالایی دارند و به راحتی می‌توان آنها را مورد شستشو قرار داد.

تصایر شیردوش ثابت هیمورا

شیردوش ثابت دامداری :

به علت عدم ایجاد بیماری در دام‌ها شیردهی نیز به سرعت رو به بالا می‌رود که این نیاز تمامی دامداران و دامپروران است، پس باید گفت استفاده از یک شیردوش ثابت در هر دامداری و مراکز تولید لبنیاتی الزامی است چرا که هر دامدار و دامپروری جهت نتیجه گیری به افزایش تولید نیاز دارد.

در تولید این دستگاه بهداشت بطور کامل مورد ملاحظه قرار گرفته و برحسب تمامی استانداردهای جهانی تولید شده است، در نتیجه از لحاظ کیفی و امنیت در صدر محصولات تولیدی قرار دارد.

استفاده از شیر سالم برای انسان امری مهم و حیات بخش است، از این رو باید جهت تولید آن از تجهیزات بهداشتی استفاده شود تا خللی در سلامتی افراد ایجاد نگردد. این دستگاه با طراحی استاندارد و بهداشت بالا سلامتی و تندرستی را برای مصرف کننده به همراه دارد چرا که از ورود میکروب به داخل شیر جلوگیری می‌کند در حالی که در روش‌های سنتی و دستی این چنین نبود و میکروب و باکتری از طریق دست به شیر نفوذ می‌کرد.

این محصول از ایستادن طولانی مدت دام در سالن جلوگیری می‌کند و مهار کردن دام را راحت تر نموده تا آرامش خود را حفظ نماید و لطمه‌ای به مصرف کننده وارد نکند.

شیردوش ثابت پرتابل :

اجزای تشکیل دهنده شیردوش ثابت :

بخش‌های تشکیل دهنده شیردوش ثابت:

  • مجهز به فنجان‌های پستانی که خود مجهز به روکش، لاینر قابل انعطاف، یک لوله کوتاه شیر و لوله کوتاه ضربان می‌باشد.
  • لوله بلند شیر
  • خرچنگی
  • لوله بلند ضربان

پمپ خلاء:

پمپ خلاء یکی از اجزای اصلی شیردوش ثابت است که وظیفه دفع هوا را از دستگاه شیردوش برخوردار است و معمولاً از جنس روتوری می‌باشد، این پمپ به تشکیل خلاء در انتقال شیر و دوشش کمک شایانی می‌کند.

مخزن خلاء:

مخزن خلاء از دیگر قطعات پرکاربرد است که در افزایش بازدهی دستگاه نقش تاثیرگذاری دارد و از ورود اجسام خارجی، شیر و آب به درون پمپ پیشگیری می‌نماید چرا که وارد شدن مایعات به داخل پمپ سبب می‌شود در عملکرد دستگاه خلل ایجاد گردد و عمر دستگاه بطور چشمگیری کاهش یابد، به بیانی دیگر این مخزن نقش نگهداری خلاء را بر عهده دارد و از ایجاد ارتعاش خلاء در دستگاه جلوگیری می‌کند.

شیردوش ثابت

مشخصات لوله کشی دستگاه شیردوش ثابت :

  • دستگاه لوله کشی باید از قطر مناسبی برخوردار باشد.
  • جنس لوله‌ها از استیل یا شیشه می‌باشد.
  • ساختاری صیقلی و بدون روزنه

موارد قابل توجه در زمان دوشش با شیردوش

  • جهت پیشگیری از انتقال میکروب از گاوی به گاو دیگر بهتر است کاربر دست‌های خود را با آب و صابون تمیز بشورد.
  • قبل از دوشش بهتر است دستگاه آبکشی گردد.
  • با تراشیدن موهای بلند که بر روی شکم، پستان و عقب دام وجود دارد بهداشت شیر را چندین برابر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *