مخزن استیل

مخزن استیل
مخزن استیل

مخزن استیل و پلی اتیلن هیمورا

کاربران در صنایع مختلف به انواع مخزن استیل و پلی اتیلن جهت نگهداری مواد غذایی، صنعتی، دارویی، مواد سوختی و… نیاز دارند. مواد مختلف بر اساس نوعشان نیاز به شرایط مختلفی جهت ماندگاری طولانی تر دارند.

در نتیجه مخزن نیز در جنس های مختلفی توسط شرکت هیمورا طراحی و تولید می شوند. هر کدام از مخزن های استیل و پلی اتیلن دارای مزایای منحصر به فردی هستند. در ادامه به صورت مختصر توضیحاتی در مورد انواع مخزن ارائه می نماییم .

مخزن استیل 304 هیمورا

همانطور که از نام این محصولات مشخص است، از آلیاژ استیل 304 جهت ساخت آنها استفاده می شود. در واقع زمانی مخزن های استیل به کار برده می شوند که مسئله جلوگیری از خوردگی و بهداشت محصولی که میخواهیم در آنها ذخیره کنیم مطرح باشد.

تانکر استیل 304 در انواع مختلف بسته به نوع کاربری از نظر حجم، شکل، ضخامت و… توسط هیمورا طراحی و تولید می شوند. این نوع از مخزن مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند، مخزن استیل بر اساس شکل ساختاری به چند نمونه مختلف تقسیم بندی می شوند

مخزن استیل

مخزن استیل 316 هیمورا

این مخزن از جنس آلیاژ استیل 316 به تولید می رسند. مخازن استیل 316 از نظر خوردگی مقاومتی نسبتا بالاتر از انواع مخزن استیل 304 دارند و کاملا نگیر و غیر مغناطیسی هستند.

در واقع تنها تفاوت فاحشی که بین مخزن 304 با 316 است، مقدار مولیبدن موجود در آلیاژ آنها می باشد. بخاطر وجود مولیبدن بیشتر در تانکر استیل 316، مولیبدن مقاومت دستگاه را در برابر خوردگی توسط مواد شیمیایی، حلال ها و… به صورت چشمگیری افزایش می دهد.

البته لازم به ذکر است که مقاومت استیل 304 در برابر حرارت، مقداری بیشتر از نوع 316 می باشد.

مخزن استیل 316 به کمک مولیبدن موجود در آلیاژش می تواند در برابر آب های شور، سدیم، کلسیم، حلال های هیدروکلریت، اسید سولفوریک، اسید فسفریک و بسیاری از مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

تصاویر مخزن استیل

انواع مخازن استیل هیمورا :

  • مخزن استیل مکعبی
  • مخزن استیل کروی
  • مخزن استیل مخروطی
  • مخزن استیل استوانه ای
  • و یا ترکیبی از تمامی اشکال هندسی
  • منبع هوایی استیل
  • مخزن استیل صنایع غذایی
  • مخزن استیل سیستم cip

معرفی اجمالی

مخزن استیل یا پلی اتیلن؟

همانطور که ذکر شد مخزن استیل و پلی اتیلن هر کدام مزایای نسبت به یکدیگر دارند، اما جهت سهولت تصمیم گیری در ادامه به صورت خلاصه و دقیق تر این نمونه ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

  •  وزن 

مخزن پلی اتیلن بخاطر آلیاژ استفاده شده جهت ساختشان بسیار سبک تر از انواع مخازن استیلی هستند و به سهولت توسط کاربران قابل حمل می باشند. اما برای حمل و نقل مخزن استیلی باید از جرثقیل استفاده نمود.

  • استحکام و پایداری

این مخزن ها دارای استحکام بسیار بالایی در برابر ضربات بیرونی و فشار های وارده مختلف می باشند اما نقطه ضعف بزرگشان این است که از ورق های فولادی ساخته شده اند به صورتی که این ورق ها به کمک پیچ و مهره، پرچ و… به هم متصل شده اند. در مقابل مخزن پلی اتیلن به صورت یک تکه ساخته شده و همچنین در صورتی که بر اساس استاندارد های جهانی مانند مخزن پلی اتیلن هیمورا ساخته شده باشند از قدرت مطلوبی در زمینه استحکام و پایداری برخوردارند. در واقع بخاطر ساختار یکپارچه، هیچ گونه نشتی ای در مخزن پلی اتیلن اتفاق نمی افتد.

  •  طول عمر

 مخزن استیلی نسبت به مخزن پلی اتیلن دارای طول عمر بیشتری می باشند و جهت ارتقاء طول عمر این محصولات صرفا کافیست طی مدت زمان خاک و گرد و غبار تشکیل شده روی آنها را با آب و دستمال پاک نمود. البته لازم به ذکر است که مخزن پلی اتیلن مقاومت بسیار مطلوبی در برابر عوامل مختلف طبیعی دارند اما گاهی اوقات ممکن است نور خورشید و حرارت بالا موجب صدمه زدن به این مخزن گردد. در نتیجه جهت افزایش طول عمر مخزن پلی اتیلن بهتر است آنها را زیر سایه بان قرار داد.

  •  کیفیت ماده نگهداری شده

 هر دو نمونه مخزن پلی اتیلن و استیلی کیفیت ماده را حتی الامکان حفظ می کنند. البته اگر ماده مورد نظر ما آب باشد، مخزن استیل به دلیل اتصالات پیچ و مهره ای که دارند و مخصوصا در مواقعی که ضد زنگ نیز به آنها زده شده باشد، ممکن است باعث آلودگی آب گردند به دلیل اینکه در برخی موارد ضد زنگ مربوطه حاوی مواد مضر می باشد که با آب واکنش نشان می دهند. در مقابل مخزن پلی اتیلن در صورتی که در هوای خنک نصب شده باشند هیچ مشکلی در کیفیت آب ذخیره شده پیش نخواهد آمد و بر اساس تحقیقات به عمل آمده مخزن پلی اتیلن ساخت هیمورا هیچگونه مواد پلاستیکی خطرناکی مانند BPA نداشته و جهت نگهداری آب آشامیدنی کاملا امن می باشند. 

  •  اشکال مختلف

 از لحاظ تنوع شکلی و رنگی مخزن پلی اتیلن دارای تنوع بیشتری نسبت به مخزن استیلی هستند و می توان آنها را در اشکال و رنگ های مختلف طراحی و تولید کرد.

  •  هزینه های مربوط به نگهداری

مخزن پلی اتیلن و استیلی هردو هزینه بسیار پایینی برای نگهداری نیاز دارند و کافیست آنها را پاکیزه نگهدارید. البته بهتر است ذکر شود که مخزن پلی اتیلن قابلیت نصب سیستم تمیز کننده مخزن هنگام نصب را دارند و به سهولت می توان آنها را تمیز کنند.

  •  حجم آبگیری

 مخازن استیل معمولا حجم بیشتری از آب را در خود جمع آوری می کنند. معمولا در حالت نرمال می توان 250000 لیتر آب در این مخزن جمع آوری نمود در صورتی که این مقدار در مخزن پلی اتیلن به 50000 لیتر کاهش می یابد. البته ذکر این نکته نیز واجب است که مخزن پلی اتیلن قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند و می توانند ظرفیت مورد نظر را با هزینه پایین تری برای مصرف کننده ایجاد نمایند.

  •  نصب

 همانطور که می دانید نصب مخزن از موضوعات حیاطی برای هر فردی می باشد. در این زمینه مخزن پلی اتیلن با سهولت بیشتری قابل نصب هستند و دشواری های مربوط به نصب مخازن استیلی سنگین را ندارند.

  •  قیمت 

در این زمینه باز هم مخزن پلی اتیلن پیشگام بوده و قیمتی بسیار پایین تر و به صرفه تر از انواع مخزن استیلی دارند و این اختلاف در بعضی موارد به 10 برابر هزینه نیز می رسد.

سایر محصولات

برای آشنایی با سایر محصولات صنایع تولیدی هیمورا می‌توانید با کلیک بر روی محصولات به صفحه اختصاصی آن محصول رفته و اطلاعات تخصصی در مورد محصول را دریافت نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *